JOSH WOOD

SKAPARE - REDKENS GLOBAL COLOR CREATIVE DIRECTOR
Om Josh Wood
TRÄFFA JOSH:
Josh kom till Redken 2017 som Global Color Creative Director. Han ska fungera som talesperson för Redken Haircolor, delta i Redkens prisbelönta utbildningsinitiativ och evenemang, ge konstnärlig ledning vid fotograferingar och erbjuda visioner kring produktutveckling. Han ska också skapa inspirerande looks med hårfärger för Redkens modeller och musor. 

FÖDD I:
Barnsley, Storbritannien

FICK SIN START SOM FRISÖR:
"Min frisörkarriär började av en tillfällighet. Det var långt ifrån ett naturligt val för en ung grabb ur arbetarklassen från gruvstaden Barnsley. Jag följde med en kompis och anmälde mig för lördagsjobb på en lokal salong och snart var jag anmäld till en ungdomsutbildning. Jag insåg att frisöryrket kunde vara mitt sätt att komma iväg."

GENOMBROTT:
"Efter att ha jobbat 14 år hos Vidal Sassoon i Leeds, flyttade jag till New York för att arbeta med Sassoon själv. Det var där jag träffade David Bowie och samarbetade med honom kring hans ikoniska 'red look' för hans Earthling-album."

KUNDER:
Vogue, W Magazine, Elle, Grazia, Louis Vuitton, Jean Paul Gaultier, Versace, och Marc Jacobs.

AKTUELLA INITIATIV:
"Jag är hedrad över att få arbeta med Redken och vara märkets Global Color Creative Director. Färg är min passion och jag har alltid velat flytta gränserna för hur vi tänker om färg. Det ska bli spännande att skapa en ny vision för Redken och jag ser fram emot att bli en del av Redkenfamiljen." 

Följ @joshwoodcolour på Instagram för inspiration och för att hålla dig uppdaterad om hans arbete.