Konsultationstips för kund med uttunnat hår

Att tappa hår är en känslig fråga för kunderna och det är’därför viktigt att du erbjuder information, rätt produkter och den bästa klippningen, färgen och frisyren som mindre betonar att håret är tunnare. Använd dessa tre enkla steg när du diskuterar tunnhårighet med kunder:

1. INLED SAMTALET

Här följer några sätt att börja prata med kunder som är tunnhåriga:

Har du problem med hårets tjocklek eller hårbottens kondition?
Hur skulle du beskriva mängden hår? Skulle du säga att det är glest, genomsnittligt eller tjockt?
Är det ok om jag ger dig förslag på hur ditt hår kan se fylligare ut/få mer volym?
Får jag rekommendera ett komplett system som passar dina behov för ett friskt hår och en frisk hårbotten?
Om du är intresserad kan vi skräddarsy din klippning och frisyr för bästa möjliga resultat.

2. ANALYSERA& DIAGNOSTICERA

Gör en fysisk analys av håret och hårbotten och leta efter tecken på uttunnat hår och mycket uttunnat hår. Bestäm vilken Cerafillösning för tunnhårighet som ska användas–Defy eller Retaliate och hur håret bör klippas.

3. REKOMMENDERADE PRODUKTER OCH TJÄNSTER

Tala med kunden om lämplig färg, klippning och frisyr som du rekommenderar för att maximera looken. Förklara fördelarna med Cerafill lösningar för uttunnat hår och hur behandling hemma kan förbättra hårets utseende och bekämpa tecken på uttunning.